Darmowa dostawa

Ogólne Warunki Handlowe

Dane kontaktowe

TPunix s.r.o.
REGON (IČ): 05257719
NIP (DIČ): CZ05257719
Brno - Veveří, Lidická 700/19, PSČ 60200
Jesteśmy płatnikami podatku VAT.
Nie służy jako punkt odbioru ani adres do zwrotu oraz reklamacji towaru!
Aby złożyć reklamację albo zwrócić towar, napisz wiadomość na adres: info@xinzuo.pl.

Wzór formularza odstąpienia od Umowy znajduje się TUTAJ.

 

Definicje:

Kupującym jest konsument lub przedsiębiorca.

Za konsumenta uważa się osobę fizyczną, która podczas zawierania i wypełniania postanowień Umowy - w odróżnieniu od Sprzedającego - nie działa w ramach swojej działalności gospodarczej ani zawodowej.

Kupujący, który nie jest konsumentem, jest przedsiębiorcą. Podmiotem uznawanym za przedsiębiorcę jest również każda osoba, która zawiera Umowy dotyczące własnej działalności gospodarczej, produkcyjnej lub podobnej działalności, czy też wykonuje obowiązki zawodowe, a także osoba, która działa w imieniu lub na rachunek przedsiębiorcy.

Oferta to czynność prawna polegająca na oświadczeniu drugiej stronie woli zawarcia Umowy, jeżeli określa istotne postanowienia tej Umowy w taki sposób, by Umowa mogła zostać zawarta w wyniku jednoznacznej i bezwarunkowej akceptacji oferty, i jeżeli wynika z niej wola zawarcia Umowy przez oferenta, jeśli oferta zostanie zaakceptowana.

Uznaje się, że oferta dostarczenia towaru lub świadczenia usługi w określonej cenie, składana w ramach działalności gospodarczej w formie reklamy, w katalogu lub przez wystawienie produktu, jest wiążąca do momentu wyczerpania zapasów lub utraty zdolności oferenta do jej wykonania.

 

OGÓLNE WARUNKI HANDLOWE DLA SKLEPÓW INTERNETOWYCH

Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe („Warunki”) spółki TPunix s.r.o., z siedzibą pod adresem Lidická 700/19, 60200 Brno, REGON(IČO) 05257719, zapisanej w rejestrze handlowym Sądu Okręgowego w Brnie pod numerem akt C 94371, e-mail: zamowienia@xinzuo.pl, (dalej „My” lub „Sprzedający”) regulują w zgodzie z ustawą nr 89/2012 Sb., kodeks cywilny Republiki Czeskiej z późniejszymi zmianami (dalej „kodeks cywilny”) wzajemne prawa i obowiązki pomiędzy Kupującym i Sprzedającym, powstałe w związku lub wynikające z Umowy kupna (dalej „Umowa”), zawartej za pośrednictwem Sklepu internetowego na stronie www.xinzuo.pl.

Wszystkie informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych zawarte są w Zasadach przetwarzania danych osobowych, znajdujących się tutaj: https://www.xinzuo.pl/zasady-ochrony-danych-osobowych/.

Postanowienia niniejszych Warunków stanowią nierozerwalną część Umowy. Umowa i Warunki zostały sporządzone w języku czeskim. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany lub uzupełnienia treści Warunków. Niniejsze postanowienie nie ma wpływu na prawa i obowiązki powstałe w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Warunków.

Jak zapewne wiesz, komunikujemy się głównie na odległość. Dlatego też także w przypadku naszej Umowy obowiązuje zasada, że wykorzystujemy środki komunikacji na odległość, które pozwalają nam dojść do porozumienia bez jednoczesnej fizycznej obecności jednej i drugiej strony Umowy, w związku z czym Umowa zawierana jest za pośrednictwem Sklepu internetowego, a konkretnie interfejsu strony internetowej (dalej „interfejs Sklepu internetowego”).

Jeśli jakakolwiek część Warunków stoi w sprzeczności z tym, co zostało uzgodnione w ramach procesu zakupów w naszym Sklepie internetowym, ta konkretna Umowa będzie miała pierwszeństwo przed Warunkami.

1. WYBRANE DEFINICJE

1.1.        Cena to kwota pieniężna, którą należy zapłacić za Towar;

1.2.        Cena dostawy to kwota pieniężna, którą należy zapłacić za dostarczenie Towaru, obejmująca cenę jego opakowania;

1.3.        Cena całkowita to suma Ceny i Ceny dostawy;

1.4.        VAT to podatek od wartości dodanej zgodny z obowiązującymi przepisami prawa;

1.5.        Faktura jest dokumentem podatkowym wystawionym w zgodzie z prawem podatkowym na Cenę całkowitą;

1.6.        Zamówienie stanowi Twoją wiążącą propozycję zawarcia z nami Umowy kupna Towaru;

1.7.        Konto użytkownika to konto założone z wykorzystaniem podanych przez Ciebie danych, pozwalające na przechowywanie tych danych oraz historii zamawianych Towarów i zawartych umów;

1.8.        Ty jesteś osobą dokonującą zakupu w naszym Sklepie internetowym, nazywaną zgodnie z przepisami prawa Kupującym;

1.9.        Towar to wszystko, co możesz kupić w Sklepie internetowym.

2. POSTANOWIENIA OGÓLNE I INSTRUKCJE

2.1.        Zakup Towarów możliwy jest jedynie za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.

2.2.       Podczas zakupu masz obowiązek podania nam zgodnych z prawdą i poprawnych informacji. Informacje, które podałeś nam w Zamówieniu uznawać więc będziemy za zgodne z prawdą i poprawne.

2.3.        W naszym Sklepie internetowym umożliwiamy Kupującemu poznanie ocen Towaru wystawionych przez innych konsumentów. Gwarantujemy i sprawdzamy autentyczność takich recenzji poprzez powiązanie recenzji z konkretnymi zamówieniami, dlatego w naszym systemie wewnętrznym widzimy także identyfikator zamówień powiązanych z poszczególnymi recenzjami, dzięki czemu jesteśmy w stanie zweryfikować i udowodnić, że opinia pochodzi od prawdziwego konsumenta.

3. ZAWARCIE UMOWY

3.1.        Umowę z Nami zawrzeć można tylko w języku polskim.

3.2.       Umowa zawierana jest na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego, przy czym koszty korzystania ze środków porozumiewania się na odległość ponosi Kupujący. Te koszty nie wychodzą jednak poza zakres podstawowej stawki, którą Kupujący płaci za korzystanie z tych środków (czyli głównie za dostęp do Internetu), więc nie musisz obawiać się pobierania przez nas dodatkowych, wychodzących poza zakres Ceny całkowitej opłat. Składając Zamówienie akceptujesz fakt, że używamy środków porozumiewania się na odległość.

3.3.        Do zawarcia Umowy konieczne jest złożenie Zamówienia w Sklepie internetowym. Zamówienie zawierać musi następujące dane:

  1. a) Informacje o zakupionych Towarach (w Sklepie internetowym zaznaczasz Towar, którego zakupem jesteś zainteresowany, klikając w przycisk „dodaj do koszyka”;
  2. b) Informacje o Cenie, Cenie dostawy, sposobie zapłaty Ceny całkowitej i wybranym sposobie dostawy Towaru; informacja ta zostanie wprowadzona w ramach tworzenia Zamówienia w interfejsie użytkownika Sklepu internetowego, natomiast informacje o Cenie, Cenie wysyłki i Cenie całkowitej zostaną wyświetlone automatycznie na podstawie wybranego przez Ciebie Towaru, sposobu jego dostawy i płatności;
  3. c) Twoje dane identyfikacyjne i kontaktowe umożliwiające nam dostawę Towaru, w szczególności zaś imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu i adres e-mail.

3.4.        Podczas składania Zamówienia do momentu jego finalizacji można modyfikować i sprawdzać dane. Po sprawdzeniu danych możesz sfinalizować zamówienie, klikając w przycisk „Zamów z obowiązkiem zapłaty”. Przed kliknięciem w przycisk musisz jednak potwierdzić, że zapoznałeś się z niniejszymi Warunkami i je akceptujesz, w przeciwnym wypadku finalizacja Zamówienia nie będzie możliwa. Do potwierdzenia i akceptacji służy pole wyboru. Po kliknięciu w przycisk „Zamów z obowiązkiem zapłaty” wszystkie podane informacje przesłane zostaną bezpośrednio do nas.

3.5.        Potwierdzimy Twoje Zamówienie w możliwie najkrótszym czasie po jego otrzymaniu za pośrednictwem wiadomości wysyłanej na adres e-mailowy podany w Zamówieniu. Częścią potwierdzenia będzie podsumowanie Zamówienia oraz niniejsze Warunki w formie załącznika do wiadomości e-mail. Warunki w brzmieniu obowiązującym w dniu Zamówienia, tj. w brzmieniu dołączonym jako załącznik do wiadomości e-mail z potwierdzeniem, stanowią nieodłączną część Umowy. Potwierdzenie Zamówienia jednoznaczne jest z zawarciem Umowy pomiędzy Sprzedającym a Kupującym.

3.6.        Mogą zaistnieć okoliczności, w których nie będziemy mogli potwierdzić Twojego zamówienia. Chodzi zwłaszcza o sytuacje, kiedy Towar jest niedostępny bądź w przypadku zamówienia większej ilości sztuk niż dozwolona. Informację o maksymalnej ilości zamawianych sztuk Towaru zawsze jednak udostępniamy w ramach Sklepu internetowego z góry, więc nie powinna być nigdy zaskoczeniem. Jeśli okaże się, że nie możemy potwierdzić zamówienia, skontaktujemy się z Tobą i wyślemy propozycję zawarcia Umowy w zmodyfikowanej względem oryginalnego zamówienia postaci. W takiej sytuacji Umowa zostaje zawarta w momencie, kiedy potwierdzisz nasza ofertę.

3.7.        W przypadku, gdy cena podana w Sklepie internetowym bądź na Zamówieniu będzie ewidentnie nieprawidłowa, nie mamy obowiązku dostarczenia Ci Towaru w danej cenie nawet w sytuacji, kiedy otrzymałeś potwierdzenie Zamówienia, a więc nastąpiło zawarcie Umowy. W takiej sytuacji skontaktujemy się z Tobą niezwłocznie i wyślemy Ci propozycję zawarcia nowej Umowy w zmodyfikowanej w stosunku do Zamówienia postaci. Nowa Umowa zostaje wówczas zawarta w momencie, gdy zaakceptujesz naszą ofertę. Za ewidentnie nieprawidłową uznaje się sytuację, kiedy Cena nie odpowiada standardowej cenie w innych sklepach albo brakuje w niej jednej cyfry, czy też jest w niej o cyfrę za dużo.

3.8.        W przypadku zawarcia Umowy po stronie Kupującego powstaje zobowiązanie zapłaty Ceny całkowitej.

3.9.        Jeśli posiadasz Konto użytkownika, możesz złożyć Zamówienie za jego pośrednictwem. Jednak w takiej sytuacji również ciąży na Tobie obowiązek sprawdzenia, czy podane dane są poprawne, prawdziwe i kompletne. Sposób składania Zamówienia jest taki sam, jak w przypadku Kupującego bez Konta użytkownika, zaletą jest jednak to, że nie ma potrzeby wielokrotnego wypełniania swoich danych identyfikacyjnych.

3.10.      W niektórych przypadkach umożliwiamy zakup Towaru z rabatem. Aby skorzystać z rabatu należy podczas składania Zamówienia wpisać informacje o rabacie w przeznaczonym do tego polu. Jeśli tak zrobisz, uzyskasz możliwość zakupu Towaru z rabatem.

4. KONTO UŻYTKOWNIKA

4.1.         Po rejestracji w Sklepie internetowym możesz logować się do swojego Konta użytkownika.

4.2.        Po założeniu Konta użytkownika masz obowiązek podania poprawnych i zgodnych z prawdą danych oraz zaktualizować je w razie ich zmiany.

4.3.        Dostęp do Konta użytkownika zabezpieczony jest nazwą użytkownika i hasłem. Twoim obowiązkiem jest zachowanie poufności w odniesieniu do tych danych logowania i nieudostępnianie ich nikomu. Nie odpowiadamy za ich nieuprawnione wykorzystanie.

4.4.        Konto użytkownika jest osobiste i nie możesz zezwalać osobom trzecim na korzystanie z niego.

4.5.        Twoje Konto użytkownika może zostać przez nas usunięte, w szczególności jeśli nie logowałeś się do niego ponad rok lub jeśli naruszysz swoje obowiązki wynikające z Umowy.

4.6.        Konto Użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, głównie ze względu na niezbędną konserwację sprzętu i oprogramowania.

5. CENNIK I WARUNKI PŁATNOŚCI, ZASTRZEŻENIE PRAWA WŁASNOŚCI

5.1.        Cena podana jest zawsze w Sklepie internetowym, w Zamówieniu i oczywiście w Umowie. W przypadku rozbieżności pomiędzy Ceną podaną za Towar w Sklepie internetowym a Ceną podaną podczas składania Zamówienia, obowiązuje Cena z Zamówienia, która zawsze jest tożsama z ceną podaną w Umowie. Podczas składania Zamówienia wskazywana jest także Cena za dostawę, ewentualnie warunki bezpłatnej dostawy.

5.2.        Cena całkowita obejmuje podatek VAT oraz wszelkie inne opłaty przewidziane przepisami prawa.

5.3.        Zapłata Ceny całkowitej wymagana będzie po zawarciu Umowy i przed wydaniem Towaru. Zapłata Ceny całkowitej odbyć się może w jeden z poniższych sposobów:

  • a) Przelewem bankowym. Dane do płatności prześlemy wraz z potwierdzeniem Zamówienia. W przypadku płatności przelewem Cena całkowita musi zostać opłacona w ciągu 6 dni roboczych.
  • b) Kartą online. W takim przypadku płatność następuje za pośrednictwem bramki płatniczej GOPAY, przy czym płatność taka podlega zasadom regulaminu owej bramki płatniczej, który dostępny jest pod adresem: https://www.gopay.com/cs/. W przypadku płatności kartą online Cena całkowita musi zostać opłacona w ciągu 3 dni.
  • c) Za pobraniem. W takim przypadku płatność następuje podczas doręczenia Towaru i po jej dokonaniu Towar zostaje przekazany odbiorcy. W przypadku płatności za pobraniem Cena całkowita musi zostać opłacona podczas doręczenia Towaru.

5.4.        Faktura w formie papierowej wystawiona zostanie po opłaceniu Ceny całkowitej. Faktura w formie papierowej zostanie także dołączona do Towaru.

5.5.        Prawo własności Towaru przechodzi na Kupującego dopiero z chwilą uiszczenia przez Kupującego Ceny całkowitej i odebraniu Towaru. W przypadku płatności przelewem, Cena całkowita uznawana jest za opłaconą w momencie zaksięgowania jej na naszym rachunku, w pozostałych przypadkach opłacona zostaje w chwili dokonania płatności.

6. DOSTAWA TOWARÓW, PRZENIESIENIE NIEBEZPIECZEŃSTWA USZKODZENIA TOWARU

6.1.        Towar zostanie dostarczony Kupującemu najpóźniej w ciągu 7 dni w wybrany przez niego sposób; Kupujący może wybrać spośród następujących opcji:

  • a) Odbiór osobisty w punktach GLS-
  • b) Dostawa za pośrednictwem firm transportowych GLS.

Wszystkie opcje dostawy i ich ceny podano na stronie: https://www.xinzuo.pl/dostawa-i-platnosc/.

6.2.        Towar może zostać dostarczony na terenie Republiki Polskiej.

6.3.        Czas dostawy Towaru zawsze uzależniony jest od jego dostępności oraz wybranego sposobu dostawy i płatności. O przewidywanym terminie dostawy Kupujący poinformowany zostanie w potwierdzeniu Zamówienia. Czas dostawy podany w niniejszych Warunkach ma charakter wyłącznie orientacyjny i może różnić się od rzeczywistego czasu dostawy. W przypadku odbioru osobistego w naszej siedzibie, Kupujący poinformowany zostanie drogą mailową o możliwości odbioru towaru.

6.4.        Obowiązkiem Kupującego po odebraniu Towaru od przewoźnika jest sprawdzenie stanu opakowania Towaru, a w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń, niezwłoczne powiadomienie przewoźnika i Sprzedającego. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń opakowania wskazujących na nieuprawnioną ingerencję w przesyłkę i jej otwieranie, Kupujący nie jest zobowiązany do przyjęcia Towaru od przewoźnika.

6.5.        W przypadku naruszenia obowiązku przyjęcia towaru przez Kupującego, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w pkt. 6.4 niniejszych Warunków, nie skutkuje to naruszeniem naszego obowiązku dostarczenia Towaru Kupującemu. Jednocześnie fakt nieodebrania Towaru przez Kupującego nie jest równoznaczny z odstąpieniem od Umowy pomiędzy nami a Kupującym. Jednakże w takim przypadku mamy prawo odstąpić od Umowy z powodu rażącego jej naruszenia przez Kupującego, lub przechować Towar, za co przysługuje nam opłata w wysokości 20 zł (obejmująca 23% podatku VAT.) Jeżeli zdecydujemy się odstąpić od Umowy, odstąpienie staje się skuteczne z dniem, w którym doręczymy Kupującemu to odstąpienie. Odstąpienie od Umowy nie ma wpływu na prawo do zwrotu Ceny dostawy lub prawo do naprawienia szkody, jeżeli takowa powstała.

6.6.        Jeżeli z przyczyn leżących po stronie Kupującego Towar jest dostarczany wielokrotnie lub w inny sposób niż uzgodniono w Umowie, obowiązkiem Kupującego jest zwrócić koszty związane z wielokrotną dostawą. Dane do zapłaty tych kosztów prześlemy na adres e-mail Kupującego podany w Umowie, a termin płatności wynosi 14 dni od dostarczenia wiadomości e-mail.

6.7.       Ryzyko uszkodzenia towaru przechodzi na Kupującego z chwilą jego odbioru. W przypadku gdy nie odbierze on Towaru, z wyjątkiem sytuacji przewidzianych w pkt. 6.4 Warunków, ryzyko uszkodzenia Towaru przechodzi na Kupującego z chwilą, gdy miał możliwość odbioru, ale z przyczyn leżących po stronie Kupującego do odbioru nie doszło. Przejście ryzyka uszkodzenia Towaru oznacza dla Kupującego, że ​​od tego momentu ponosi wszelkie konsekwencje związane z utratą, zniszczeniem, uszkodzeniem lub jakimikolwiek wadami Towaru.

6.8.        W sytuacji, gdy w Sklepie internetowym nie było informacji, że Towar jest dostępny i podano przybliżony czas dostępności, zawsze poinformujemy Kupującego o:

a) niestandardowej przerwie w produkcji Towaru, przy czym za każdym razem poinformujemy o nowym przewidywanym terminie dostępności Towaru lub o braku możliwości dostarczenia Towaru;

b) opóźnieniu w dostawie Towaru od naszego dostawcy, przy czym za każdym razem poinformujemy o nowym przewidywanym terminie dostawy.

7. RĘKOJMIA ZA WADY

7.1.        Gwarantujemy, że w chwili przejścia ryzyka uszkodzenia Towaru zgodnie z pkt. 6.7 Warunków Towar jest wolny od wad, w szczególności zaś Towar:

  1. a) jest adekwatny w zakresie uzgodnionego opisu, rodzaju, ilości, jak również jakości, funkcjonalności, interoperacyjności i innych uzgodnionych cech;
  2. b) nadaje się do celów, w jakich Kupujący go potrzebuje i które potwierdza Sprzedający;
  3. c) jest dostarczany wraz z ustalonymi akcesoriami i instrukcją obsługi, w tym instrukcją montażu lub instalacji;
  4. d) nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego typu;
  5. e) pod względem ilości, jakości i innych właściwości, w tym trwałości, funkcjonalności, kompatybilności i bezpieczeństwa, odpowiada standardowym właściwościom Towaru tego samego typu, których można zasadnie oczekiwać, także w odniesieniu do składanych przez nas lub inne podmioty z tego samego łańcucha Umownego publicznych oświadczeń, w szczególności pod postacią reklamy lub oznaczeń;
  6. f) jest dostarczany z akcesoriami, w tym z opakowaniem, instrukcją montażu i innymi instrukcjami użytkowania, których można zasadnie oczekiwać; oraz
  7. g) odpowiada jakością lub wykonaniem próbce lub wzorowi, który został Kupującemu przekazany przed zawarciem Umowy.

7.2.        Prawa i obowiązki dotyczące prawa rękojmi regulują odpowiednie, powszechnie obowiązujące przepisy prawa (w szczególności przepisy § 2099 do 2117 i § 2161 do 2174b kodeksu cywilnego oraz ustawy nr 634/1992 Dz.U. o ochronie konsumentów z późniejszymi zmianami).

7.3.        W przypadku, gdy Towar ma wadę, czyli nie jest spełniony którykolwiek z warunków określonych w punkcie 7.1, Kupujący może zgłosić nam taką wadę i skorzystać z uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady (tj. reklamować Towar), wysyłając e-mail lub list na nasze adresy podane w danych identyfikacyjnych lub osobiście pod adresem podanym w kontaktach. W przypadku reklamacji można również skorzystać z formularza udostępnionego na naszej stronie, stanowiącego załącznik nr 1 Warunków. Korzystając z prawa rękojmi, wybrać należy sposób usunięcia wady, przy czym wybór ten nie może później ulec zmianie bez zgody Sprzedającego. Reklamacja zostanie rozpatrzona w zgodzie z przysługującymi Kupującemu uprawnieniami z tytułu rękojmi.

7.4.        Jeżeli Towar ma wadę, Kupującemu przysługują następujące prawa:

  1. a) do usunięcia wady poprzez dostarczenie nowego Towaru bez wad albo poprzez dostarczenie brakującej części Towaru; lub
  2. b) do usunięcia wady poprzez naprawę Towaru,

chyba że wybrany sposób usunięcia wady jest niemożliwy do wykonania lub nieproporcjonalnie kosztowny w porównaniu z drugim sposobem, co oceniane jest w szczególności z uwzględnieniem istotności wady, wartości, jaką miałby Towar bez wady oraz tego, czy wada może zostać usunięta w inny sposób bez większych komplikacji dla Kupującego.

7.5.        Mamy prawo odmówić usunięcia wady, jeśli jest to niemożliwe albo nieproporcjonalnie kosztowne, zwłaszcza w odniesieniu do istotności wady i wartości, którą Towar miałby bez wady.

7.6.        Kupujący ma również prawo do:

  1. a) rozsądnej obniżki Ceny; lub
  2. b) odstąpienia od Umowy,

jeśli:

  1. a) odmówimy usunięcia wady lub nie usuniemy jej zgodnie z przepisami prawa;
  2. b) wada pojawi się ponownie,
  3. c) wada stanowi istotne naruszenie Umowy; lub
  4. d) z naszego oświadczenia lub z okoliczności jasno wynika, że ​​wada nie zostanie usunięta w rozsądnym terminie lub bez znacznych komplikacji po stronie Kupującego.

7.7.        Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje w przypadku, gdy wada Towaru jest nieistotna.

7.8.        Jeżeli Kupujący sam spowodował wystąpienie wady Towaru, nie przysługują mu prawa z tytułu rękojmi.

7.9.        Wadą Towaru nie jest zużycie Towaru spowodowane jego zwykłym użytkowaniem, a w przypadku Towaru używanego zużycie odpowiadające zakresowi jego wcześniejszego użytkowania.

7.10.      Po zgłoszeniu reklamacji Sprzedający wystawia Kupującemu pisemne potwierdzenie, które będzie zawierało:

  1. a) datę złożenia reklamacji;
  2. b) treść reklamacji;
  3. c) pożądany sposób rozpatrzenia reklamacji;
  4. d) dane kontaktowe Kupującego w celu przekazania informacji o rozpatrzeniu reklamacji.

7.11.      Jeżeli nie zostanie ustalony dłuższy termin, w ciągu 30 dni od dnia otrzymania reklamacji usuniemy wady i przekażemy Kupującemu informacje dotyczące rozpatrzenia reklamacji na podane dane kontaktowe. Po bezskutecznym upływie danego terminu Kupujący może odstąpić od Umowy lub domagać się stosownego rabatu.

7.12.    O rozpatrzeniu reklamacji poinformujemy Kupującego e-mailem, przekazując potwierdzenie terminu i sposobu rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli reklamacja jest uzasadniona, Kupującemu przysługuje zwrot poniesionych kosztów. Koszty te należy udokumentować np. paragonami lub rachunkami za przesyłkę. Jeżeli wada została usunięta poprzez dostawę nowego Towaru, obowiązkiem Kupującego jest zwrócenie nam oryginalnego Towaru, przy czym koszty tego zwrotu zostaną pokryte przez nas.

7.13.      Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, Twoim obowiązkiem jest zgłosić i zareklamować wadę niezwłocznie po jej stwierdzeniu, nie później jednak niż w terminie trzech dni od dnia otrzymania Towaru.

7.14.      Jeżeli jesteś konsumentem, masz prawo dochodzić swoich praw z tytułu rękojmi w przypadku wystąpienia wady Towaru konsumpcyjnego w terminie 24 miesięcy od dnia otrzymania Towaru.

8. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

8.1.        Odstąpienie od Umowy, tj. rozwiązanie stosunku umownego łączącego Sprzedawcę z Kupującym od początku jego powstania, może nastąpić z przyczyn i w sposób określony w niniejszym artykule lub w innych postanowieniach Warunków, w których możliwość odstąpienia jest wyraźnie określona.

8.2.        Jeżeli Kupujący jest konsumentem, tj. osobą nabywającą Towar poza zakresem prowadzonej działalności gospodarczej, ma w zgodzie przepisami §1829 kodeksu cywilnego prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyny w terminie 30 dni od dnia zawarcia Umowy, lub jeżeli jest to zakup Towaru, to w ciągu trzydziestu dni od jego otrzymania. W przypadku, gdy zawarto Umowę, której przedmiotem jest kilka sztuk Towaru lub dostawa kilku części Towaru, termin ten rozpoczyna bieg z dniem dostarczenia ostatniej sztuki lub części Towaru, a w przypadku, że zawarliśmy Umowę, na podstawie której będziemy dostarczać towary regularnie i wielokrotnie, rozpoczyna się w dniu pierwszej dostawy.

8.3.        Kupujący może odstąpić od Umowy w dowolny możliwy sposób (w szczególności wysyłając wiadomość e-mail lub list na nasze adresy podane w danych identyfikacyjnych). W celu odstąpienia od Umowy można także skorzystać z udostępnionego przez nas wzoru formularza, stanowiącego Załącznik nr 2 niniejszych Warunków.

8.4.        Nawet będąc konsumentem Kupujący nie może jednak odstąpić od Umowy w przypadku, gdy przedmiotem Umowy są transakcje określone w §1837 kodeksu cywilnego.

8.5.        Termin odstąpienia od Umowy zgodnie z pkt. 8.2 Warunków uważa się za zachowany, jeżeli w tym okresie otrzymamy od Kupującego informację o odstąpieniu od Umowy.

8.6.        W przypadku odstąpienia od Umowy zgodnie z pkt. 8.2 Warunków, Kupujący ma obowiązek odesłać nam Towar w terminie 14 dni od dnia odstąpienia i ponieść koszty związane ze zwrotem towaru do nas. Kupujący ma z kolei prawo do zwrotu Ceny dostawy, jednakże tylko do wysokości odpowiadającej najtańszemu sposobowi dostarczenia Towaru oferowanemu przez nas. W przypadku odstąpienia od Umowy z powodu naruszenia przez nas zawartej Umowy, pokrywamy również koszty związane ze zwrotem towaru, jednak ponownie tylko do wysokości Ceny dostawy odpowiadającej najtańszemu oferowanemu sposobowi dostawy Towaru, która obowiązywała w momencie dostawy Towaru.

8.7.        W przypadku odstąpienia od Umowy Cena zostanie zwrócona w terminie 14 dni od dnia skutecznego odstąpienia na rachunek, z którego została zaksięgowana lub na rachunek wskazany w odstąpieniu od Umowy. Kwota ta nie zostanie jednak zwrócona do czasu otrzymania przez nas Towaru lub udowodnienia nam przez Kupującego, że ​​został on do nas wysłany. Prosimy, by zwracane Towary były czyste, w miarę możliwości w oryginalnym opakowaniu.

8.8.        W przypadku odstąpienia od Umowy na podstawie pkt. 8.2 Warunków Kupujący ponosi jednak odpowiedzialność za obniżenie wartości Towaru, które nastąpiło na skutek obchodzenia się z nim w sposób inny niż niezbędny do zapoznania się z charakterem, właściwościami i funkcjonalnością Towaru, czyli w sposób, w jaki Kupujący zapoznałby się z Towarem w Sklepie stacjonarnym. W przypadku, gdy Cena zakupu nie została jeszcze zwrócona, jesteśmy uprawnieni do potrącenia roszczenia z tytułu obniżenia wartości Towaru ze zwrotu kosztów w ramach roszczenia Kupującego o zwrot Ceny.

8.9.        Sprzedający ma prawo do odstąpienia od Umowy w dowolnym momencie przed dostarczeniem Kupującemu Towaru, jeżeli istnieją obiektywne przyczyny uniemożliwiające dostawę Towaru (w szczególności przyczyny leżące po stronie osób trzecich lub przyczyny wynikające z charakteru Towaru), nawet przed upływem terminu określonego w pkt. 6. Warunków. Może także odstąpić od Umowy, jeżeli ewidentnym jest, że Kupujący celowo podał w Zamówieniu niepoprawne dane. W sytuacji, gdy Kupujący nabywa Towar w ramach swojej działalności gospodarczej, a więc jako przedsiębiorca, mamy prawo do odstąpienia od Umowy w każdej chwili, także bez podania przyczyny.

9. ROZSTRZYGANIE SPORÓW Z KONSUMENTAMI

9.1.        W stosunku do Kupującego Sprzedający nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w rozumieniu § 1826 ust. 1 lit. e) czeskiego kodeksu cywilnego.

9.2.        Reklamacje konsumenckie rozpatrujemy za pośrednictwem adresu elektronicznego info@xinzuo.pl. Informacje o rozpatrzeniu reklamacji wysyłamy na adres elektroniczny Kupującego.

9.3.        Za pozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich wynikających z Umowy odpowiada Czeska Inspekcja Handlowa z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, REGON(IČ): 000 20 869, adres internetowy: http://www.coi.cz. Platforma internetowego rozstrzygania sporów znajdująca się pod adresem internetowym http://ec.europa.eu/consumers/odr umożliwia rozstrzyganie sporów pomiędzy Sprzedającym a Kupującym będącym konsumentem, wynikających z Umowy sprzedaży zawartej drogą elektroniczną.

9.4.        Europejskie Centrum Konsumenckie w Republice Czeskiej, z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, adres internetowy: http://www.evropskyspotrebitel.cz jest punktem kontaktowym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE ) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie rozstrzygania sporów konsumenckich w Internecie oraz ze zmianą rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywą 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie rozstrzygania sporów konsumenckich w Internecie).

9.5.       Jeżeli stosunek prawny opierający się o umowę kupna zawiera międzynarodowy (zagraniczny) element, strony ustalają się, że stosunek prawny kieruje się czeskimi przepisami prawnymi Nie dotyczy to praw konsumenta wypływającym z ogólnie obowiązujących przepisów prawa.

Jeżeli któreś z postanowień niniejszego Regulaminu jest nieaktualne albo nie ma zastosowania lub też się takim stanie, nieaktualne postanowienia zostaną zastąpione przez postanowienia, których jest możliwie zblizony do nieaktualnego postanowienia. Nieaktualność lub brak zastosowania jednego postanowienia nie dotyczy pozostałych postanowień.

Stosunki prawne i ewentualne spory, które powstaną w związku z umową, będą rozwiązywane wyłącznie zgodnie z prawem Republiki Czeskiej oraz będą rozwiązywane przez odpowiednie sądy Republiki Czeskiej.

Niniejszy Regulamin sklepu obowiązuje od 31.10.2023 i tym samym przestają obowiązywać wszelkie wcześniejsze postanowienia i zwyczajowe procedury. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany warynków niniejszego regulaminu bez wcześniejszego powiadomienia.

Opracowano w zgodzie z kodeksem cywilnym ustawa nr 89/2012 Sb. oraz ustawa nr 634/1992, obie w aktualnym brzmieniu.

10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

10.1.      Jeżeli stosunek prawny łączący Sprzedającego z Kupującym zawiera element międzynarodowy (na przykład towar wysyłany będzie poza terytorium Republiki Czeskiej), stosunek ten będzie zawsze podlegał prawu Republiki Czeskiej. Jednak niniejsza Umowa nie ma wpływu na prawa konsumenta wynikające z odpowiednich przepisów prawa.

10.2.      Wszelka pisemna korespondencja będzie dostarczana pośrednictwem poczty elektronicznej. Nasz adres e-mail podano w danych identyfikacyjnych. Korespondencję będziemy dostarczać na adres e-mail wskazany w Umowie, podany na Koncie użytkownika lub za pośrednictwem którego skontaktował się z nami Kupujący.

10.3.      Zmiana Umowy może nastąpić wyłącznie na podstawie pisemnej zgody Sprzedającego. Jesteśmy jednak uprawnieni do zmiany i uzupełnienia niniejszych Warunków, przy czym zmiana ta nie będzie miała wpływu na Umowy już zawarte, a jedynie na Umowy, które zostaną zawarte po wejściu w życie danej zmiany. O zmianie poinformujemy Cię jednak tylko jeżeli masz założone Konto użytkownika (abyś miał taką informację w przypadku zamówienia nowego Towaru, jednak zmiana nie uprawnia do odstąpienia od Umowy, gdyż nie zawarto Umowy, która mogłaby zostać wypowiedziana) lub na podstawie Umowy zobowiązani jesteśmy do dostarczania Ci Towaru w sposób regularny i powtarzalny. Informację o zmianie prześlemy na Twój adres e-mail co najmniej na 14 dni przed wejściem zmiany w życie. Jeżeli w ciągu 14 dni od wysłania informacji o zmianie nie otrzymamy zawiadomienia o odstąpieniu od zawartej Umowy na regularne i powtarzalne dostawy Towaru, nowe Warunki staną się częścią naszej Umowy i znajdą zastosowanie przy kolejnych dostawach Towaru, które będą miały miejsce po wejściu zmiany w życie. Ewentualny okres wypowiedzenia wynosi 2 miesiące.

10.4.      W przypadku wystąpienia siły wyższej lub zdarzeń, których nie można przewidzieć (klęska żywiołowa, pandemia, awarie, przestoje u podwykonawców itp.) nie ponosimy odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku lub w związku z działaniem siły wyższej, a jeżeli stan siły wyższej trwa ponad 10 dni, mamy obustronne prawo do odstąpienia od Umowy.

10.5.      Załącznik do Warunków obejmuje wzór formularza reklamacyjnego oraz wzór formularza odstąpienia od Umowy.

10.6.      Umowa wraz z Warunkami jest archiwizowana w formie elektronicznej u Sprzedającego, nie jest dostępna dla Kupującego. Kupujący zawsze jednak otrzymuje niniejsze Warunki i potwierdzenie Zamówienia wraz z podsumowaniem Zamówienia pocztą elektroniczną, dzięki czemu zawsze ma dostęp do Umowy, nawet bez udziału Sprzedającego. Zalecamy każdorazowe zapisanie potwierdzenia Zamówienia i Warunków.

10.7     W przypadku grawerowania noża, tylko wady związane z grawerowaniem noża mogą być reklamowane w ciągu 7 dni od daty dostawy. Grawerowanie jest wykonywane z największą starannością na ostrzu noża, grawerowanie może nie być trwałe ze względu na mechaniczne obchodzenie się z nożem. Przy częstym myciu i stosowaniu agresywnych narzędzi myjących grawerunek może wyblaknąć lub całkowicie zniknąć. Takie zużycie grawerunku nie jest objęte gwarancją. Nóż, na którym wykonano grawerunek, nie może zostać zwrócony w ciągu 30 dni bez podania przyczyny, ponieważ jest to produkt spersonalizowany.

10.7.      Niniejsze Warunki wchodzą w życie z dniem 31.10.2023.

Z powrotem do sklepu